Of Mice and Sand -Revised-

Na słiczu brakuje mi tycoonów, czyli produkcji, w których musimy zarządzać surowcami, aby rozbudować czy to wesołe miasteczko, czy szpital. Of Mice and Sand -Revised- w końcu wypełnia ten niedobór i dodaje to tego oryginalne podejście do gatunku.

Produkcja to humorystyczne połączenie survivalu ze wspomnianym wcześniej tycoonem.Jej bohaterami są dwie myszy, które wskakują do lokomotywopodobnej maszyny i ruszają w podróż przez pustynię. Do eksplorowania popycha je chrapka na przygodę i nowe wrażenia, a tych, jak się okaże, będzie sporo. Oprócz odwiedzania różnych miejsc w takcie drogi natrafimy też na losowe eventy. Raz będzie nim oaza, z której będziemy mogli pobrać wodę, a innym razem spotkamy dwa roboty przypominające te z Gwiezdnych Wojen, które szukają nowej nadziei. Za każdym razem będziemy decydować, co zrobić, jednak rezultaty tych wyborów są losowe. Dla przykładu, oaza może nam dostarczyć wodę, ale i otruć naszych podopiecznych, gdy zdecydujemy się uzupełnić zapasy.

Podróże odbywają się tylko i wyłącznie między dwiema lokacjami. Nie jesteśmy w stanie wyruszyć po prostu w ciemno, licząc na odkrycie nowych miejsc niczym w pierwszych Falloutcie. Na początku na mapie widzimy tylko kilka punktów, jednak dostęp do kolejnych możemy uzyskać, wyciągając informacje od napotykanej ludności. Kolejną rzeczą, o którą musimy zadbać, to zapasy paliwa i pożywienia, ponieważ na środku pustyni nie mamy co liczyć na taryfę ulgową w postaci sklepu czy innej formy ich uzupełnienia. Oczywiście bez tych jakże ważnych rzeczy w końcu zginiemy.

DUoTdceVMAA54hA.jpg large.jpg

Pieniądze uzyskamy na dwa sposoby. Pierwszą jest sprzedaż nieużywanego ekwipunku, ale szybko okazuje się, że generuje to zbyt dużych przychodów. Tak więc główną formą zarobku będą dostępne w mieście zadania. Opierają się na dostarczeniu odpowiednich przedmiotów w ciągu dziesięciu dni, a nagroda, w zależności od trudności, potrafi nam wynagrodzić trud. Na szczęście doby w grze lecą w miarę pomału, dlatego nawet najtrudniejsze zlecenia da się wykonać bez odczucia presji czasu.

DUoSh5sUMAAmpEd.jpg large.jpg

Wróćmy jednak do części tycoonowej. Nasz pojazd to nasz dom, ale także miejsce pracy. Jeżdżąc po pustyni, zbieramy przedmioty, które umieszczamy w ładowniach. Zazwyczaj są to proste surowce, z których budujemy pierwsze zakłady. Dają one możliwość przetwarzania surowców w bardziej potrzebne przedmioty, które następnie sprzedajemy albo wykorzystujemy do pozyskania kolejnych zakładów bądź jeszcze bardziej zaawansowanych przedmiotów. I właśnie crafting  jest esencją tej produkcji. Latamy między miastami, zbieramy przedmioty, przerabiamy je, sprzedajemy lub oddajemy na rzecz zadania, kupujemy benzynę i jedzenie i tak w kółko.

DUoTmnbV4AA6_Ud.jpg large.jpg

Produkcja, gdy już się opanuje podstawowe zasady, nie jest trudna, ale robi się czasochłonna i wtórna. Gromadzenie majątku, zwłaszcza w późniejszych etapach, jest monotonne, a maksymalne przyspieszenie upływu czasu nie naprawia tego wystarczająco. Za to mamy dostęp do ciekawego pomysłu w postaci resetowania postępów. Dostajemy też wtedy większy pojazd, ale za to od początku musimy budować w nim zakłady i je ulepszać, co już tak ciekawe nie jest.

DUoTsLjUMAAO1Rd.jpg large.jpg

Pikselowata grafika nie przeszkadza w odbiorze gry, a oparcie pomieszczeń o prostokąty sprawiło, że dobrze steruje się dotykiem. Produkcja chodzi płynnie, jednak przez większość czasu i tak na naszym ekranie będzie widniał nasz pojazd, po którym latają nasze myszki. Gorzej jest z audio. Niemal non stop przygrywa nam jeden utwór i po prostu w pewnym momencie mamy go już dość.

DUoSLfNU0AAq2Al.jpg large.jpg

Of Mice and Sand -Revised- to produkcja oparta o ciekawy pomysł, który bardzo przypominał mi ten z 60 Seconds!, ponieważ tu też zarządzamy zasobami, aby przeżyć. Niestety w tym przypadku całość nie została dopracowana. Dla przykładu, nie da się ustawić w kolejce do craftowania danej liczby przedmiotów albo ustawimy jeden, albo ciągłe wytwarzanie. Strasznie ciężko pozyskać także członków załogi, mimo posiadanych dla nich wolnych łóżek. Zabrakło mi również większej liczby dostępnych eventów, ponieważ wyskakują za rzadko i szybko się powtarzają. Kolejną wadą jest zmuszanie gracza do budowania wszystkich pomieszczeń od początku, gdy tylko powiększymy pojazd. Biorąc pod uwagę te niedoróbki, grę mogę polecić tylko fanom gatunku.


Ocena: 6.5/10


Serdecznie dziękujemy Arc System Works
za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego gry


Producent: Arc System Works
Wydawca: Arc System Works
Data wydania: 11 stycznia 2018 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Waga: 353 MB
Cena dla Switcha: 40 PLN

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *