Alien Shooter

Zapewne niektórzy z Was kojarzą Alien Shootera wydany na PC w 2003 roku przez Sigma Team. Tytuł cechował się prostą, ale wciągającą i przyjemną rozgrywką. Za sprawą studia 8floor możemy teraz sprawdzić, czy tytuł będzie bawił na PSV tak jak kiedyś na komputerze.

Recenzję napisał: Nevrell

Ze względu na styl rozgrywki fabuła tej gry nie jest rozwinięta. Ot, gracz wciela się w bezimiennego żołnierza, który otrzymał za zadanie powtrzymanie wrogiej aktywności w kompleksie laboratoryjnym. Kryzys zapoczątkowały urządzenia teleportujące, umożliwiając obcym rozpoczęcie zmasowanej inwazji. Na tym praktycznie kończy się oś fabularna. Przed następnymi zadaniami otrzymamy tylko tekstowe wytyczne, określające kolejne działania.

W tym momencie wypada wspomnieć o pewnej bolączce. Aby poznać pełną historię Alien Shootera, jakakolwiek by nie była, wymagane jest zakupienie dwóch rozszerzeń zatytułowanych Fight for Life oraz The Experiment.

AlienShooter2

W kwestii gameplay’u Alien Shooter to ukazana w rzucie izometrycznym twinstickowa rozwałka, w której aktywnie zmniejszamy populację kosmitów. Podobnie jak fabuła tego tytułu, rozgrywka nie należy do zbyt skomplikowanych i długich. Akcja odbijania laboratorium została podzielona na dziesięć odrębnych misji. Pośród nich możemy wyróżnić dwa typy zadań: pierwszy to wybicie wszystkiego, co się rusza; drugi to również wybicie wszystkiego, co się rusza, ale przy okazji musimy coś wysadzić.

Podczas przemierzania poziomów na naszej drodze stanie horda pozaziemskich bestii, która dołoży wszelkich starań, aby uniemożliwić nam osiągnięcie wyznaczonego celu. Wrogowie przejawiają się w kilku różnych gatunkach, a także ich wariacjach kolorystycznych, które wyraźnie wskazują stopień zagrożenia. W miarę postępu dochodzą również przeciwnicy wyposażeni w broń. Każdy z pokonanych obcych zasili nasze konto odpowiednią ilością waluty przydatnej w późniejszej fazie gry.

Mimo przeważających sił wroga nasz żołnierz nie pozostaje bezsilny. Oczywiście jest to zasługa szerokiego asortymentu narzędzi mordu (m.in. miotacz ognia, minigun czy karabin zamrażający). Broń można zdobyć podczas przemierzania lokacji lub w sklepie dostępnym pomiędzy kolejnymi sektorami. A skoro przy sklepie jesteśmy, w jego ofercie znajdziemy nie tylko pukawki, ale też amunicję, dodatkowe życia, pancerze oraz inne przedmioty mogące wspomóc gracza w walce. Co ciekawe, wszystkie towary są dostępne już od samego początku, a ogranicza nas tylko zasobność portfela.

W grze istnieje także prosty system rozwijania postaci. Za pomocą specjalnych wszczepów, jakie można odnaleźć podczas eksploracji, a także zakupić za odpowiednia kwotę w sklepie możemy zwiększyć statystyki siły, celności, zdrowia i zwinności. Atrybuty kolejno wpływają na ilość przenoszonej amunicji, zwiększenie obrażeń krytycznych, większą pulę zdrowia oraz szybsze poruszanie. Poza sama kampanią w ręce graczy został oddany również tryb przetrwania, rozgrywką przypominający Crimsonland. Głównym celem jest utrzymanie się przy życiu jak najdłużej, oddalając i tak nieuniknioną śmierć.

Na koniec poruszymy jeszcze kwestię automatycznego celowania. Co prawda znacznie ułatwia eksterminację obcych, jednakże mocno organiczna swobodę poruszania się. Z drugiej strony istnieje możliwość wyłączenia tej opcji, lecz bez niej ciężko w cokolwiek trafić. Po prostu nie ma dobrego rozwiązania…

AlienShooter3

Ciężko znaleźć pozytywy w oprawie wizualnej niskobudżetowego tytułu wydanego prawie 12 lat temu, a w Alien Shooterze wyraźnie widać znaczny upływ czasu i to, jak odbił się na grafice. Lokacje, prowadzona postaci czy przeciwnicy wyglądają tragicznie, podobnie jest z ich animacjami. Poziomy zostały zaprojektowanie według jednego schematu i bez polotu, przez co odróżniają się właściwie tylko rozkładem pomieszczeń. Za to wrażenie robi cała masa trucheł pokonanych maszkar, które nigdy nie znikają. Przynajmniej dzięki chodzeniu po setkach zwłok możemy poczuć jakikolwiek klimat. Niestety ma to też swoje minusy. Choć gra jest stara, została


Plusy:

  • Klasyczna rozwałka

Minusy:

  • Tragiczny port
  • W dalszych etapach praktycznie niegrywalna
  • Cena

Grafika: 4
Dźwięk: 4
Gameplay: 5
Ogólna: 3,8/10


Serdecznie dziękujemy 8Floor Games
za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego gry


Producent: Stigma Team
Wydawca: 8Floor Games
Data wydania: 29.04.2015 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Waga: 113 MB
Cena: 33 PLN

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *