FoxyLand

Tak się zastanawiam, czy platformówki 2D są najczęściej robionymi grami. W każdym razie jest ich od cholery i część z nich spokojnie mogłaby nie powstać.

Jedną z takich produkcji jest FoxyLand. Gra może i wygląda w miarę przyzwoicie, gdy patrzy się na obrazki, ale poza grafiką cała reszta niedomaga. Twórcy przygotowali jedynie 36 króciutkich poziomów. Na każdym z nich trzeba zebrać kilka diamentów, aby otworzyć drzwi do następnego levelu. Poza diamentami są jeszcze do zebrania wiśnie, za które można kupić kompletnie niepotrzebne dodatki wizualne dla prowadzonego lisa. Same plansze może i nie są trudne do przejścia, gdy patrzy się na przeszkody, ale różne niedoróbki utrudniają zadanie. Jednym z przykładów są strzelające głowy, które są słabo widoczne, tak samo ich pociski. Twórcy nie mogli się też zdecydować, kiedy lis jest „wyczuwany” przez pułapki, co nieraz jest problemem przy kolcach czy, najczęściej, przy przechodzeniu pomiędzy opadającymi blokami z ciasnymi postojami pomiędzy nimi. Różne problemy ciekawie nawarstwiły się w 31. planszy. Aby ją przejść, trzeba ominąć ciągle staczające się głazy, wskoczyć na pieniek wybijający, zebrać diament, potem w nieznany mi sposób dostać się na półkę wyżej po kolejny diament, następnie wrócić niżej i przeskoczyć dwa zestawy kolców, które są o wiele za blisko siebie. Żeby było zabawniej, cały czas po planszy przetaczają się wspominane głazy, które z miejsca zabijają. I teraz tak, głazy można ominąć, ale pieniek wybijający jest koło krzaka, za którym lis automatycznie się chowa, więc czasem zamiast się wybić, znika. W ogóle wybijanie się z tego pieńka nie zawsze zaskakuje, nawet jeśli dobrze się naskoczy. Gdy już się uda, to trzeba ominąć latającego nad głową orła… I na koniec wisienka, a właściwie głaz! Po tych akrobacjach zawsze spada się na ślepo, a że kamulce toczą się całkiem często, istnieje bardzo duża szansa wylądowania na jednym z nich, co oczywiście oznacza zgon. Tak więc nie przejdę ostatnich sześciu plansz, bo mam dość walki z wadliwym projektem kolejnej ekipy, która myślała, że jest w stanie zrobić dobrą platformówkę.


Ocena: 3/10


Serdecznie dziękujemy Ratalaika Games
za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego gry


Producent: BUG-Studio
Wydawca: Ratalaika Games
Data wydania: 27 listopada 2019 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Funkcje crossowe: -buy z PS4
Waga:  26 MB
Cena: 21 PLN

Gra jest również dostępna na Nintendo Switch w cenie 20 PLN.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *