Podsumowanie Tygodnia (20.02.22)

Najlepiej sprzedające się gry i konsole w Hiszpanii w 2021 roku

Zanim przejdziemy do tradycyjnego duetu UK + Japonia, zerknijmy na podsumowanie 2021 roku w Hiszpanii udostępnione przez GameReactor.es.

Switch bez większych problemów został najlepiej sprzedającą się konsolą 2021. Hiszpanie kupili w zeszłym roku prawie pół miliona konsol Nintendo, czyli prawie dwa razy więcej niż zajmującego drugie miejsce PlayStation 5. W sumie w Hiszpanii sprzedano już 2,2 mln sztuk Switcha.

  1. Nintendo Switch – 495,000 / 2,200,000
  2. PlayStation 5 – 275,000 / 363.000
  3. Xbox Series X|S – 83,000 / 110.000
  4. PlayStation 4 – 53,000
  5. Game & Watch: The Legend of Zelda – 27,000 / Nowość
  6. Xbox One – 4,000

W przypadku gier niekwestionowanym liderem była oczywiście FIFA 22. Dalej zauważyć można już jednak przewagę gier Nintendo – drugie miejsce zajęło Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl, podium zamyka Super Mario 3D World + Bowser’s Fury. Pozwolę też sobie zwrócić uwagę na całkiem niezły wynik Metroid Dread, które sprzedało się lepiej od nowych Call of Duty oraz Battlefielda. Gra została przygotowana przez madryckie MercurySteam. Może więc wynikowi Samus pomógł patriotyzm gospodarczy?

  1. FIFA 22 – 537,000
  2. Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl – 228,000
  3. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury – 187,000
  4. Just Dance 2022 – 90,000
  5. The Legend of Zelda: Skyward Sword HD – 60,000
  6. Far Cry 6 – 59,000
  7. Mario Party Superstars – 59,000
  8. NBA 2K22 – 58,000
  9. Ratchet and Clank: A Rift Apart – 57,500
  10. F1 2021 – 55,000
  11. Resident Evil Village – 46,000
  12. Metroid Dread – 37,000
  13. Monster Hunter Rise – 33,000
  14. Call of Duty: Vanguard – 31,500
  15. Marvel’s Guardians of the Galaxy – 29,000
  16. Big Brain Academy: Brain vs. Brain – 22,000
  17. Ghost of Tsushima: Director’s Cut – 20,000
  18. Battlefield 2042 – 17,000


Najlepiej sprzedające się gry i konsole UK – styczeń 2022

GamesIndustry.biz opublikowało podsumowanie wyników brytyjskiego rynku gier z zeszłego miesiąca.

Brytyjczycy kupili w sumie 2.29 miliona gier. Jest to wynik o 10% gorszy niż rok temu. Styczeń nie jest miesiącem dużych premier, więc Pokémon Legends: Arceus nie miało większych problemów z zajęciem pierwszego miejsca – nawet pomimo liczenia jedynie wersji pudełkowych. Druga największa nowość – Uncharted: Legacy of Thieves Collection, zajeła 8. miejsce.

Switch był oczywiście najlepiej sprzedającą się konsolą stycznia – w porównaniu do tego samego okresu w 2021 roku zainteresowanie sprzętem Nintendo wzrosło o 35%. Drugie miejsce zajął Xbox Series S/X, ze zdecydowana przewagą opcji S.

Pozycja Tytuł
1 Pokémon Legends: Arceus (Nintendo)*
2 FIFA 22
3 Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
4 Call of Duty: Vanguard (Activision Blizzard)
5 Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
6 F1 2022 (EA)
7 Spider-Man: Miles Morales (Sony)
8 Uncharted: Legacy of Thieves Collection (Sony)
9 Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*
10 Minecraft: Switch Edition (Microsoft/Nintendo)
11 Just Dance 2022 (Ubisoft)
12 Monopoly Plus (Ubisoft)
13 Spider-Man (Sony)
14 Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege (Ubisoft)
15 Far Cry 6 (Ubisoft)
16 Monster Hunter Rise (Capcom)
17 LEGO Harry Potter Collection (Warner Bros)
18 NBA 2K22 (2K Games)
19 Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction (Ubisoft)
20 Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft)

*tylko wersja fizyczna

Recenzja w przyszłym tygodniu, obiecuję…


Tygodniowe wyniki sprzedażowe w UK i Japonii (wersje fizyczne):

UK (14.02.2022 – 20.02.2022):

Poprzedni tydzień   Tytuł
Nowość 1 Horizon: Forbidden West
2 2 Pokémon Legends: Arceus
2 3 Dying Light 2
4 4 Mario Kart 8: Deluxe
3 5 FIFA 22
5 6 Animal Crossing: New Horizons
10 7 Call of Duty: Vanguard
8 8 Minecraft (Switch)
7 9 Mario Party Superstars
14 10 Just Dance 2022

Otwarcie Forbidden West w UK było o 35% gorsze w porównaniu do Zero Dawn. Winę za to może jednak ponosić wzrost popularności zakupów cyfrowych przez ostatnie 5 lat. 68% sprzedanych wersji pudełkowych to wersje na PS5 – pomimo tego, że wersja na PS4 jest tańsza i posiada darmowy upgrade do wersji na PS5.

Japonia (07.02.2022 – 13.02.2022):

Software (sprzedaż w tygodniu/sprzedaż całkowita):

  1. [NSW] Pokemon Legends: Arceus (The Pokemon Company) – 140,149 / 1,923,870
  2. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo) – 15,515 / 4,429,626
  3. [NSW] Mario Party Superstars (Nintendo) – 14,812 / 865,507
  4. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo) – 11,134 / 4,764,379
  5. [PS4] Dying Light 2: Stay Human (Spike Chunsoft) – 10,305 / 34,466
  6. [NSW] Minecraft (Microsoft) – 9,784 / 2,514,952
  7. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond / Shining Pearl (The Pokemon Company) – 8,163 / 2,502,926
  8. [NSW] Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) – 7,779 / 7,183,331
  9. [NSW] Ring Fit Adventure (Nintendo) – 7,652 / 3,074,777
  10. [NSW] My Next Life as a Villainess: All Routes Lead to Doom! – Pirates that Stir the Waters (Idea Factory) – 6,676 / Nowość
  11. [NSW] Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! (Konami) – 6,412 / 2,597,078
  12. [NSW] Big Brain Academy: Brain vs. Brain (Nintendo) – 5,425 / 248,209
  13. [NSW] Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics (Nintendo) – 5,132 / 927,244
  14. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo) – 5,002 / 1,955,649
  15. [NSW] Splatoon 2 (Nintendo) – 4,076 / 4,031,223
  16. [NSW] Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo) – 3,874 / 1,018,313
  17. [NSW] Pokemon Sword / Shield (The Pokemon Company) – 3,615 / 4,309,812
  18. [NSW] Monster Hunter Rise Best Price (Capcom) – 3,246 / 23,724
  19. [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe (Nintendo) – 2,794 / 1,158,604
  20. [NSW] Human Fall Flat (Teyon Japan) – 2,271 / 237,632
  21. [NSW] Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition (New Price Version) (Square Enix) – 2,218 / 187,189
  22. [PS5] Dying Light 2: Stay Human (Spike Chunsoft) – 2,147 / 15,038
  23. [NSW] The Battle Cats Unite! (Ponos) – 2,092 / 122,474
  24. [NSW] Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun (Bandai Namco) – 1,905 / 696,054
  25. [NSW] Super Mario Party (Nintendo) – 1,899 / 2,060,160
  26. [NSW] Super Mario Odyssey (Nintendo) – 1,824 / 2,323,559
  27. [NSW] FIFA 22 Legacy Edition (Electronic Arts) – 1,681 / 68,096
  28. [NSW] Super Mario Maker 2 (Nintendo) – 1,645 / 1,197,024
  29. [NSW] Dying Light: Platinum Edition (Spike Chunsoft) – 1,614 / 12,300
  30. [NSW] Luigi’s Mansion 3 (Nintendo) – 1,482 / 829,847

Hardware (sprzedaż w tygodniu/sprzedaż całkowita):

  1. Switch OLED Model – 66,152 / 1,186,491
  2. Switch – 34,979 / 17,992,188
  3. Switch Lite – 16,934 / 4,566,776
  4. PlayStation 5 – 5,744 / 1,149,434
  5. Xbox Series S – 3,616 / 65,586
  6. Xbox Series X – 2,339 / 82,393
  7. PlayStation 5 Digital Edition – 674 / 211,210
  8. New 2DS LL (+ 2DS) – 360 / 1,181,930
  9. PlayStation 4 – 4 / 7,819,314

My Next Life as a Villainess: All Routes Lead to Doom! – Pirates that Stir the Waters było jedynym nowym tytułem, któremu udało się załapać do top 30.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *