Podsumowanie Tygodnia (20.03.22)
Podsumowanie lutego 2022 – Europa
Najlepiej sprzedającą się konsolą na Starym Kontynencie był Switch, choć popularność platformy spadła o 14% w porównaniu z lutym 2021 (ale wzrosła o 52% w porównaniu z lutym 2020). Xbox Series S/X pokonał PS5, co jest głównie wynikiem popularności (i dostępności w sklepach) tańszego Series S. Ogólnie sprzedaż konsol spadła o 32% w porównaniu ze styczniem i o 44% w porównaniu z lutym 2021. Dane te nie obejmują Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Największą grą lutego był oczywiście Elden Ring. Nowa gra FromSoftware to największe nowe IP od czasu The Division z 2016 roku i największe otwarcie od czasu ostatniego Call of Duty. 44% konsumentów wybrało wersję PC, 27% PS5, 16% Xboxa a 13% PS4.
Horizon Forbidden West może się pochwalić najlepszym otwarciem w historii PS5 (z wyłączeniem serii Call of Duty), a 59% sprzedanych egzemplarzy to wersje na PS5 (pomimo tego że wersja na PS4 jest tańsza i gwarantuje bezpłatny nextgenowy upgrade).
Pokemon Legends Arceus był najlepiej sprzedającą się grą na jednej platformie. Oczywiście Nintendo wciąż nie udostępnia wyników wersji cyfrowych, więc możliwe, że gra poradziła sobie znacznie lepiej niż wskazywałby na to ranking. Gra zajęło też pierwsze miejsce w niemieckiej topce.
Ogólnie Europejczycy w lutym kupili 13.56 mln gier, czyli 8% więcej niż w lutym 2021. 5.9 mln to gry pudełkowe (wzrost o 11%), a 7.66 mln to gry cyfrowe (wzrost o 6%).
Pozycja | Tytuł | |
---|---|---|
1 | Elden Ring (Bandai Namco) | |
2 | Horizon Forbidden West (Sony) | |
3 | Pokémon Legends: Arceus (Nintendo)* | |
4 | FIFA 22 (EA) | |
5 | Dying Light 2: Stay Human (Techland) | |
6 | Grand Theft Auto 5 (Rockstar) | |
7 | Total War: Warhammer 3 (Sega) | |
8 | Mario Party Superstars (Nintendo)* | |
9 | XCOM 2 (2K Games) | |
10 | Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)* | |
11 | F1 2021 (Codemasters) | |
12 | Red Dead Redemption 2 (Rockstar) | |
13 | Big Brain Academy: Brain vs Brain (Nintendo)* | |
14 | NBA 2K22 (2K Games) | |
15 | Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft) | |
16 | Call of Duty: Vanguard (Activision Blizzard) | |
17 | Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo)* | |
18 | Minecraft: Nintendo Switch edition | |
19 | Pokémon Brilliant Diamond (Nintendo)* | |
20 | Just Dance 2022 (Ubisoft) |
*tylko wersje fizyczne
Wyniki sprzedażowe w UK i Japonii (tylko wersje fizyczne):
UK (14.03.2022 – 20.03.2022):
Poprzedni tydzień | # | Tytuł |
---|---|---|
1 | 1 | Gran Turismo 7 |
3 | 2 | Elden Ring |
2 | 3 | WWE 2K22 |
5 | 4 | Pokémon Legends: Arceus |
26 | 5 | Pokémon Brilliant Diamond |
17 | 6 | Super Mario 3D World + Bowser’s Fury |
4 | 7 | Horizon Forbidden West |
Nowość | 8 | Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin |
Powrót | 9 | Pokémon Brilliant Diamond |
Nowość | 10 | Five Nights At Freddy’s: Security Breach |
Japonia (07.02.2022 – 13.03.2022):
- [NSW] Pokemon Legends: Arceus (The Pokemon Company) – 34,362 / 2,154,392
- [PS4] Elden Ring (FromSoftware) – 30,341 / 274,141
- [PS4] Gran Turismo 7 (SIE) – 20,806 / 85,371
- [NSW] Triangle Strategy (Square Enix) – 17,380 / 103,678
- [NSW] Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo) – 13,038 / 4,483,464
- [NSW] Chocobo GP (Square Enix) – 12,414 / Nowość
- [NSW] .hack//G.U. Last Recode (Bandai Namco) – 11,097 / Nowość
- [PS5] Gran Turismo 7 (SIE) – 10,106 / 83,505
- [NSW] Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo) – 9,815 / 4,804,530
- [NSW] Minecraft (Microsoft) – 9,464 / 2,551,664
- [NSW] Mario Party Superstars (Nintendo) – 8,177 / 904,143
- [PS5] Elden Ring (FromSoftware) – 7,067 / 111,830
- [NSW] Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) – 5,993 / 7,209,036
- [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo) – 5,793 / 1,975,839
- [NSW] Ring Fit Adventure (Nintendo) – 5,280 / 3,097,912
- [NSW] Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! (Konami) – 5,221 / 2,681,148
- [NSW] Pokemon Brilliant Diamond / Shining Pearl (The Pokemon Company) – 4,145 / 2,524,087
- [NSW] Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics (Nintendo) – 4,036 / 944,870
- [NSW] Splatoon 2 (Nintendo) – 3,900 / 4,046,555
- [PS4] Horizon Forbidden West (SIE) – 3,165 / 68,909
- [NSW] Pokemon Sword / Shield (The Pokemon Company) – 2,739 / 4,322,535
- [NSW] Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo) – 2,672 / 1,030,008
- [NSW] Big Brain Academy: Brain vs. Brain (Nintendo) – 2,445 / 262,165
- [NSW] Monster Hunter Rise Best Price (Capcom) – 2,435 / 32,254
- [NSW] Touken Ranbu Warriors (DMM Games) – 2,241 / 129,506
- [NSW] Power Pro Kun Pocket R (Konami) – 1,770 / 57,014
- [NSW] New Super Mario Bros. U Deluxe (Nintendo) – 1,756 / 1,167,246
- [NSW] Human Fall Flat (Teyon Japan) – 1,744 / 245,508
- [NSW] Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream (Koei Tecmo Games) – 1,634 / 23,456
- [NSW] Super Mario Party (Nintendo) – 1,576 / 2,066,289
Hardware (sprzedaż w tygodniu/sprzedaż całkowita):
- Switch OLED Model – 51,933 / 1,385,640
- Switch – 30,381 / 18,907,424
- Switch Lite – 15,932 / 4,624,750
- PlayStation 5 – 14,764 / 1,225,415
- Xbox Series S – 1,588 / 74,297
- PlayStation 5 Digital Edition – 1,522 / 219,660
- New 2DS LL (+ 2DS) – 461 / 1,183,777
- Xbox Series X – 374 / 86,049
- PlayStation 4 – 16 / 7,819,369
Najnowsze komentarze