Semblance

Jeśli będziecie w nastroju na platformówkę logiczną, to mamy dla Was propozycję w postaci Semblance.

Trafiamy do dziwnego świata, w którym żyją różne istoty o różnych zdolnościach. Jedna z nich skaziła kilka krain dziwną „chorobą”, która powoduje krystalizację wszystkiego, co żyje. Aby powstrzymać ten proces, nasza galaretowata postać musi dogonić źródło problemu. W tym celu trzeba zebrać specjalne kulki, które pomogą w pozbyciu się infekcji. Plansz jest około piętnaście, a w każdej z nich znajduje się po kilka kulek. Aby je zebrać, trzeba wysilić się na dwa sposoby: pierwszy to główkowanie, czyli jak dostać się do celu, a drugi to już część czysto zręcznościowa.

Galareta ma kilka zdolności. Standardową jest skok, ale potrafi też zwiększyć swoją prędkość, aby wybić się wyżej, spaść z większą siłą lub szybciej przesunąć się w lewo lub prawo. Opcje te pomogą we wpływaniu na środowisko, które do pewnego stopnia można naginać. Dla przykładu, aby uniknąć poruszającego się, zabójczego bloku kryształu, trzeba wybić dziurę w podłożu, aby się schować i przeczekać. Można też podskoczyć, przyspieszyć ruch w bok i wbić się w ścianę, powtarzając tę czynność odpowiednią liczbę, uda się wejść wyżej. Poza tym po uderzeniu z odpowiedniej strony w twardą powierzchnię galareta się spłaszcza lub wydłuża, co daje dodatkowe możliwości ruchu, ale też ograniczenia, bo, na przykład, w postaci placka wysoko nie podskoczy.

Twórcom Semblance udało się połączyć rozwiązywanie problemu z dostępem do kulki z częścią zręcznościową tak, że większość jest bardzo przystępna do zdobycia. Nie mam tu na myśli łatwości jako takiej, ale odpowiednie ustawienie trudności, aby nie zniechęcać gracza do dalszych prób. Pomaga w tym też odrodzenie zaraz obok miejsca, gdzie się zginęło czy łatwość resetowania wgnieceń zrobionych w nadających się do tego powierzchniach. Oczywiście nie obyło się bez kilku bardziej problematycznych miejsc, ale, co ciekawe, to nie rozwiązanie problemu dojścia jest wtedy kłopotliwe, a część manualna. Galareta jest dość dzika w prowadzeniu, co można głównie odczuć przy próbach dostania się wyżej połączonych z wgniataniem. Zdarzyło się też przy dwóch kulkach, że wylądowanie w dobrym miejscu było bardzo mocno uzależnione od dużej precyzji w oddaniu skoku, tak, aby wylądować tuż za granicą śmiertelnej przeszkody. Na szczęście takich momentów jest mało.

Poza sporadycznymi, trochę zbyt naciągniętymi utrudnieniami, Semblance charakteryzuje się  przyjemnym miksem łamigłówek z wyzwaniem zręcznościowym. Gra nie jest długa, ale przez większość czasu dostarcza równy poziom zadowolenia z zabawy. Ciekawy jest też ostatnio poziom, który trochę zmienia formułę zabawy. Poza tym prosta oprawa graficzna i przyjemne, pasujące do świata audio dodatkowo umilają czas spędzony z Semblance. W związku z tym nie zostaje mi nic innego, jak polecić produkcję wszystkim zainteresowanym.


Ocena: 8/10


Producent: Nyamakop
Wydawca: Gambitious
Data wydania: 24 lipca 2018 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Waga: 2,9 GB
Cena: 40 PLN


Tekst powstał dzięki naszej współpracy z Play-Asia! Dzięki Waszym zamówieniom zrobionym tam przez wejście przez nasz reflink oraz/lub z użyciem naszego kuponu zniżkowego będziemy w stanie zrecenzować jeszcze większą liczbę gier.

play-asia_mypsvita


 

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *