Podsumowanie Tygodnia (06.02.22)

Powinienem był nazwać ten wpis “Podsumowanie splendoru i dostatku u Nintendo”.

W tym tygodniu mam dla was baaaardzo dużo cyferek. Tak się bowiem złożyło, że w jednym tygodniu Nintendo podzieliło się nowym sprawozdaniem finansowym, a nowe Pokemony podbijają rankingi sprzedażowe w każdym miejscu na ziemi. O Poksach (z gościnnym udziałem Animal Crossing) więcej przeczytacie na drugiej stronie, ale zacząć wypada od wyników finansowych Nintendo.

I jeśli się zastanawiacie nad moją opinią o najnowszych Pokemonach to cóż – gdy już recenzja trafi na stronę, nie powinien być to taki festiwal narzekać co przy Sword/Shield.


Switch to już najpopularniejsza konsola domowa Nintendo w historii

Nintendo udało się przekroczyć kolejny kamień milowy. Najnowszy raport finansowy firmy – podsumowujący trzeci kwartał roku fiskalnego (od 1 października do 31 grudnia), ujawnił, że Switch sprzedał się już w 103.54 mln sztuk.

Hybryda pobiła więc życiową sprzedaż Wii (101.63 mln) oraz pierwszego PlayStation (102.49 mln). Jest to na ten moment najlepiej sprzedająca się konsola domowa Nintendo (bo w końcu Switch to konsola domowa, chyba nikt nie będzie się o to kłócił, prawda?) i piąta najpopularniejsza konsola w historii. Wyżej w rankingu znajdują się jeszcze PlayStation 4 (116.9 mln), Game Boy i Game Boy Color (118.69 mln), Nintendo DS (154.02 mln) i PlayStation 2 (155 mln).

Przez miniony kwartał Nintendo sprzedało w sumie 18.95 mln konsol – 11.79 mln sztuk zwykłego Switcha, 3.99 mln sztuk Switcha OLED i 3.17 mln sztuk Switcha Lite. Oczywiście jest to bardzo imponujący wynik, lecz Nintendo i tak musiało obniżyć swoje prognozy dla całego roku fiskalnego z 24 mln do 23 mln konsol.

Software również radzi sobie znakomicie. Największym hitem końcówki 2021 były oczywiście Pokemon Brilliant Diamond i Shining Pearl, które sprzedały się w imponującej liczbie 13.97 mln kopii. Dla porównania – Sword i Shield przez ten sam okres dobiło do 16.06 mln kopii, Let’s Go Pikachu!/Eevee! do 10mln.

Skoro mowa o Pokemon Sword i Shield to warto dodać, że sprzedaż ósmej generacji przekroczyła 23.90 mln. A to oznacza, że Sword/Shield przebiło życiową sprzedaż Gold/Silver (23.70 mln) i stało się drugą najpopularniejszą grą z serii w jej historii. Na pierwszym miejscu dalej stoi Red/Green/Blue (31.38 mln).

Mario Kart 8 Deluxe w dalszym ciągu pobija rekordy. Gra sprzedała się już w 43.35 mln kopii. Jest to pierwsza gra na Switcha, której udało się przebić granicę 40 mln. Po zsumowaniu sprzedaży na Switchu i WiiU, gra sprzedała się do tej pory w 51,81 mln kopii.

Mario Party Superstars zaliczyło udany start z 5.43 mln kopii na liczniku. Super Mario Party przez ten sam okres sprzedało się w 5.30 mln sztuk.

Metroid Dread przez trzy pierwsze miesiące sprzedało się w 2.74 mln sztuk. Gra przebiła życiową sprzedaż pierwszego Metroida na NES-a (2.73 mln) i w przeciągu paru miesięcy powinna pokonać Metroid Prime (2.84 mln), stając się w ten sposób najpopularniejszą częścią serii w jej historii.

W kategorii mniejszych sukcesów Big Brain Academy: Brain vs. Brain, WarioWare: Get It Together! i Game Builder Garage przekroczyły granicę miliona sprzedanych kopii.

Tak prezentuje się lista gier, którym w trakcie tego roku fiskalnego udało się sprzedać w milionie sztuk:

  • Mario Kart 8 Deluxe – 43.35 mln
  • Animal Crossing: New Horizons – 37.62 mln
  • Super Smash Bros. Ultimate – 27.40 mln
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 25.80 mln
  • Pokemon Sword/Shield – 23.90 mln
  • Super Mario Odyssey – 23.02 mln
  • Super Mario Party – 17.39 mln
  • Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 14.33 mln
  • Pokemon Brilliant Diamond / Shining Pearl – 13.97 mln
  • Ring Fit Adventure – 13.53 mln
  • New Super Mario Bros. U Deluxe – 12.72 mln
  • Luigi’s Mansion 3 – 11.04 mln
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury – 8.85 mln
  • Mario Party Superstars – 5.43 mln
  • The Legend of Zelda: Skyward Sword HD – 3.85 mln
  • Metroid Dread – 2.74 mln
  • New Pokemon Snap – 2.36 mln
  • Mario Golf: Super Rush – 2.26 mln
  • Miitopia – 1.63 mln
  • Big Brain Academy: Brain vs. Brain – 1.28 mln
  • WarioWare: Get It Together! – 1.24 mln
  • Game Builder Garage – 1.01 mln

Listę wszystkich million-sellerów na Switcha znajdziecie tutaj.

Jeśli wciąż wam za mało numerków, zapraszam do zaznajomienia się ze wszystkimi slajdami Nintendo.


Sony wyprodukuje grę dla Switcha

Nie, nie ma w tym żadnego haczyka. Sony Interactive Entertainment wraz z MLB Advanced Media zapowiedziały, że seria MLB The Show zadebiutuje na konsoli Nintendo. Najnowsza część serii – MLB The Show 22, trafi na Switcha już 5 kwietnia.

Ruch ten nie jest szczególnie szokujący. Przygotowywana przez San Diego Studio baseballowa seria przez ponad dekadę trafiała wyłącznie na PlayStation. Zmieniło się to w zeszłym roku, gdy MLB The Show 21 trafił także na Xboxa Ona oraz Xboxa Series X/S. Rok temu seria ominęła jeszcze Switcha, choć czuć było, że to tylko chwilowe opóźnienie – Nintendo udostępniło nawet wtedy ogłoszenie MLB na swoim Twitterze.

Teraz wszystko jest już oficjalne. W MLB The Show 22 zagramy na hybrydzie Nintendo już za dwa miesiące. Co najważniejsze, Switch nie zostanie obciętej wersji tytułu, tak jak w przypadku FIFA. MLB The Show na Switchu będzie zawierać taką samą zawartość co reszta wersji. Wyjątkiem jest tylko nowy tryb Stadium Creator, który pozostanie ekskluzywny dla PS5 i Xboxa Series X/S. Potwierdzono nawet cross-platformową rozgrywkę multiplayer oraz możliwość przenoszenia stanu zapisu między wszystkimi platformami.

Oczywiście nie gwarantuje to idealnej konwersji, ale San Diego Studio już wcześniej udowadniało, że nie straszne im skalowanie gier pod słabsze sprzęty – przeszłości seria trafiła na PSP i PS Vita. Jestem dobrej myśli.

Na okładkę MLB The Show 22 trafił Shohei Ohtani – Japończyk grający dla Los Angeles Angels. Napisałbym o tym coś więcej, ale nie mam zielonego pojęcia o zasadach baseballu i na 100% bym coś przekręcił.

MLB The Show 22 możecie już zamawiać w przedsprzedaży na eShopie. Do wyboru jest kosztująca 259zł wersja podstawowa oraz kosztująca 429zł edycja Deluxe zawierająca szereg DLC oraz dostęp do gry 4 dni przed oficjalną premierą. Gra zajmie na waszych konsolach mniej więcej 17 GB pamięci.

Poniżej możecie obejrzeć dwa oficjalne trailery MLB The Show 22. Tak, nawet na oficjalnym kanale Nintendo zachowano logo PlayStation Studios.


Bijatyka na podstawie Demon Slayer trafi na Switcha w czerwcu

Pora na kolejny opóźniony port. W najnowszym numerze Weekly Jump pojawiła się informacja, że CyberConnect 2 oraz Aniplex planują wydać Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles na Switchu 9 czerwca 2022.

Gra zadebiutowała w październiku zeszłego roku na PlayStation i Xboxie. Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles to trójwymiarowa bijatyka adaptująca wydarzenia z pierwszego sezonu anime Demon Slayer oraz filmu Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train. Gra zebrała relatywnie pozytywne opinie, więc fani mangi i anime nie powinni jej skreślać.

Na ten moment nie otrzymaliśmy jeszcze potwierdzenia wydania portu na zachodzie. Poza Japonią dystrybucją Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Hinokami Chronicles na innych platformach zajęła się Sega.


Twórcy Shovel Knight pracują nad kolejną grą, tym razem inspirowaną The Legend of Zelda ery GBC

W wtorek Yacht Club Games zorganizowało specjalnego streama. Prezentacja skupiła się na kilku nowych ogłoszeniach związanych z zarówno już wydanymi grami jak i ze zbliżającym się Shovel Knight Dig. Najważniejszą wiadomość pozostawiono na koniec. Twórcy Shovel Knight pracują nad zupełnie nową grą zatytułowaną Mina The Hollower.

Jeśli Shovel Knight był listem miłosnym do platformówek ery NES-a, Mina The Hollower jest tym samym dla gier przygodowych wydanych na Game Boya Color. Styl prezentacji i rozgrywka bardzo przypominają pierwsze przenośne części The Legend of Zelda – Link’s Awakening, Oracle of Seasons i Oracle of Ages, ale twórcy inspirują się także serią Castlevania oraz Bloodborne. Stylistyka celuje w natomiast w gotycki horror.

W grze kontrolę przejmiemy nad tytułową Miną – profesjonalną łowczynię potworów, której zadaniem będzie uratowanie przeklętej wyspy. Yacht Club Games obiecuje, że spodziewać możemy się satysfakcjonującej i wymagającej rozgrywki, bogatej obsady kolorowych postaci, rozbudowanego arsenału broni i zdolności, muzyki inspirowanej komputerami MSX od Jake’a Kaufmana oraz olbrzymiego świata wypełnionego sekretami.

Mina The Hollower trafi na Switcha, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4, Xbox One i PC (lista ta może się jeszcze zmienić) w bliżej niedoprecyzowanej przyszłości. Choć prace nad grą trwają już od jakiego czasu, na Kickstarterze wystartowała kampania crowdfundingowa, w której Yacht Club Games planowało zebrać przynajmniej $311,503 na dokończenie prac. 25 dni przed końcem kampanii studiu udało się zebrać już ponad dwa razy tyle.


Neptunia x Senran Kagura: Ninja Wars trafi na Switcha w kwietniu

Idea Factory ogłosiło, że wydany w zeszłym roku na PS4 cross-over serii Neptunia i Senran Kagura zostanie przeportowany na Switcha. Premiera jest zaplanowana na 19 kwietnia w USA i 22 kwitnia w Europie. W Japonii port trafi do sprzedaży miesiąc wcześniej, 17 marca.

Neptunia x Senran Kagura: Ninja Wars w wersji na konsolę Nintendo posiadać będzie dwa nowe poziomy trudności – hard oraz easy, a także zestaw ośmiu alternatywnych kostiumów dla wojowniczek sprzedawany wcześniej na PS4 jako DLC.


Reszta newsów:

  • Kolejnym darmowym DLC do Nickelodeon All-Star Brawl okazał się być Shredder. Postać jest dostępna do pobrania od czwartku.

  • Zaledwie kilka miesięcy po premierze Voice of Cards: The Isle Dragon Roars Square Enix zapowiedziało kolejną część serii. Voice of Cards: The Forsaken Maiden trafi do sprzedaży już 17 lutego. Za produkcję w dalszym ciągu odpowiedzialni są Yoko Taro, Keiichi Okabe oraz Kimihiko Fujisaka. W znajdziemy zupełnie nową drużynę bohaterów, a z The Forsaken Maiden będzie można spokojnie zaznajomić się bez przechodzenia The Isle Dragon Roars.

  • NIS America przesunęło premierę Yurukill: The Calumniation Games. Mowa na szczęście tylko o miesięcznym opóźnieniu. Gra trafi do sprzedaży 5 lipca (wcześniej 7 czerwca) w USA i 8 lipca (wcześniej 10 czerwca) w Europie.

  • Skautfold: Shrouded in Sanity trafi do eShopu już 11 lutego. Kosztująca zaledwie 40zł slasher 2D wygląda na całkiem ciekawą propozycja dla fanów Castlevanii.

  • Dawn of the Monsters od WayForward i 13AM Games zadebiutuje w marcu. Jest to kooperacyjny beat ’em up skupiony na walkach kaiju.

  • Mika and the Witch’s Mountain to sandbox od Chibig i Nukefist, który ma porzucić walkę na rzecz nieskrępowanej eksploracji tropikalnej wyspy za pomocą czarodziejskiej miotły. Premiera w tym roku.

  • Również Chibig współpracuje z Talpa Games nad Koa and the Five Pirates of Mara. Platformówka 3D sprawdzi wasz refleks w 2022.

  • Gibbon: Beyond the Trees pozwoli nam na bujanie się między drzewami w zdewastowanej przez ludzkie ręce dżungli. Jest to nowa gra studia Broken Rules – twórców bardzo dobrze przyjętego Old Man’s Journey. Gibbon trafi najpierw na Apple Arcade 25 lutego, niedługo potem na PC i Switcha.

  • A na koniec dosyć świeży wyciek. Batman Arkham Collection w wersji na Switcha pojawił się na stronie francuskiego dystrybutora WTT. Nie jest to pierwszy wyciek pochodzący od tego detalisty – lata temu WTT przedwcześnie wrzuciło na swoją stronę zakładkę dla portu Wiedźmina 3. Oczywiście wciąż nie jest to oficjalna informacja, więc podchodźcie do niej z ostrożnością. Strona WTT nie precyzuje także jakie gry miałyby wejść w skład kolekcji. O ile przeniesienie Arkham Asylum, Arkham City i Arkham Origins nie powinno być zbyt trudnym zadaniem – wszystkie trzy gry tworzone były jeszcze z myślą o PS3 i Xboxie 360, wydany ekskluzywnie na PS4 i Xboxie One Arkham Knight jest już trudniejszym orzechem do zgryzienia.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *