A Short Hike

Breath of the Wild – Indie Edition.

Historia stojąca za produkcją A Short Hike jest zaskakująco podobna do początków innej serii. Miyamoto tworząc pierwsze The Legend of Zelda próbował uchwycić poczucie przygody, które towarzyszyło mu podczas dziecinnych spacerów po japońskim lesie. Dla Adama Robinsona-Yu – twórcy A Short Hike, inspiracją okazały się letnie wyprawy wspinaczkowe, na które się wybierał będąc młodszym. I właśnie tym jest jego gra – krótkimi wakacjami.

Fabuła jest zupełnie przyziemna. Młoda ptaszyna o imieniu Claire przyjeżdża do sporego rozmiarami parku naturalnego razem ze swoją ciotką. Po przybyciu okazuje się, że nie może złapać zasięgu w czasie oczekiwania na ważny telefon. Jedynym rozwiązaniem tej sytuacji jest wspinaczka na sam szczyt pobliskiej góry, gdzie możliwe będzie nawiązanie połączenia.

I tak właśnie zaczyna się nasza w pełni otwarta przygoda. Naszym jednym celem jest dotarcie do wspomnianego szczytu. Aby to jednak zrobić, Claire musi wcześniej zebrać złote pióra, dzięki którym staje się wytrzymalsza w trakcie wspinaczki lub może dłużej otrzymać się w powietrzu. Pióra możemy zdybywać na wiele sposób – część da się kupić, część otrzymamy jako nagrodę za rozwiązanie zadania pobocznego, kolejne po prostu są poukrywane w zakamarkach parku. Aby dotrzeć na szczyt i ukończyć grę, nie potrzebować będziemy więcej niż kilku takich piór. W A Short Hike najważniejsza jest jednak sama podróż, a nie jej cel.

Gracz otrzymuje niemal całkowitą wolność do eksplorowania parku tak jak chce. Świat gry jest wypełniony ciekawymi mieszkańcami gotowymi podzielić się z nami wskazówkami dotyczącymi drogi na szczyt, wspomnianymi zadaniami pobocznymi lub przedmiotami, które pomagają nam w przeczesaniu każdego zakamarka wyspy. Ogranicza nas jedynie nasza własna ciekawość.

To przygoda bardzo spokojna i niezobowiązująca. Czasami poproszeni zostaniemy o zebranie kilku muszli wyrzuconych przez fale na brzeg oceanu, bawiące się dzieciaki zaproponują wspólna grę w piłkę, miejscowy rybak wręczy nam wędkę obiecując godziwą zapłatę za każdą wyłowiona rybę. Wszystkiemu temu towarzyszy humor i relaksująca, dynamicznie zmieniająca się ścieżka dźwiękowa. Urokowi pomaga całkiem ciekawy styl graficzny. Nakładający na obraz filtr nadaje grze estetyki przywodzącej na myśl trójwymiarowe gry na Nintendo DS, który sprawnie maskuje małą szczegółowość obiektów. Jeśli nie przypadnie nam do gustu możliwe jest dostosowanie wielkości „pikseli” w opcjach.

Nie jest to gra olbrzymia. Jeśli zignorujecie większość wyspy i postanowicie pobiec prosto w stronę szczytu, jej ukończenie zajmie wam mniej niż godzinę. Odwiedzenie każdego skrawka parku spokojnie potroi jednak ten czas, a czas ten ciężko uznać za wadę biorąc pod uwagę śmiesznie niską cenę produkcji. Nie da się też ukryć, że większość czynności, która jest od nas wymagana, może wydawać się nieistotna. Ale właśnie na tym polega siła A Short Hike. To parugodzinna wycieczka napędzana ciekawością i wręcz dziecięcą fascynacją zwyczajnością. Możliwe, że taki rodzaj rozgrywki nie jest dla każdego. Jednak próg wejścia w tym przypadku jest tak niski, że naprawdę warto dać rozpikselowanym krajobrazom szansę.


Ocena: 8/10


Producent: adamgryu
Wydawca: Whippoorwill Limited
Data wydania: 18 sierpnia 2020 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Waga: 311 MB
Cena: 27,99 PLN


Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *