Johnny Turbo’s Arcade: Heavy Burger

W ramach szukania ciekawych pozycji na spotkania ze znajomymi postanowiliśmy przyjrzeć się Heavy Burgerowi, bo wyglądał na szaloną jazdę.

Grę na początku przetestowaliśmy w cztery osoby. Pierwsze podejście zrobiliśmy w ciemno, nie patrząc na zasady. Skończyło się więc na tym, na początku tylko do siebie strzelaliśmy. Jednego z nas jednak coś tknęło, bo zauważył worek z pieniędzmi, a gdy już go miał, to pobiegł w stronę strzałki. W końcu rozgrywka się skończyła, gdy zrobił tak kilka razy, a reszta wciąż do siebie strzelała. Zdecydowaliśmy się więc sprawdzić, o co tak w ogóle chodzi. Wyszło na to, że są dwie drużyny – czerwona i niebieska. Sama rozgrywka opiera się na zasadach „zdobądź flagę”. W tym konkretnym przypadku łapiemy worek i lecimy do wskazanego wyjścia. Aby zakończyć podejście, jedna drużyna musi wygrać na pięciu planszach.

Zabawa odbywa się w formie twin stick shootera. W związku z tym lewą gałką prowadzimy postać, prawą celujemy; ZL służy do  przeturlania się, a ZR do strzału. Sterowanie jest więc maksymalnie uproszczone, aby łatwiej było używać pojedynczych joyów (wtedy przyciski po prawej odpowiadają prawej gałce). Naszą podstawową bronią jest pistolet o krótkim zasięgu, ale na planszach trafiają się też inne pukawki, choć korzystanie z nich nie jest aż tak pomocne. Są też power upy, np. zwiększające prędkość, ale w ferworze walki w ogóle nie patrzy się za nimi. Poza przeciwnikami, którzy też chcą zdobyć kasę, największą przeszkodą będą przeróżne przeszkadzajki. Plansze zostały opracowane na bazie gier z automatów, a więc np., na levelu z Pac-Mana przeszkodami będzie labirynt oraz duchy; z kolei na levelu z Karate Champ pojawią się karatecy czy byki. Czasem nawali się tyle tego, że łatwiej będzie co chwilę ginąć, niż dostać się do pieniędzy czy je przenieść do wyjścia…

Grać można w kilku wariantach. Gdy jesteśmy sami, wtedy do dyspozycji mamy tryb wyzwań, gdzie w trzech poziomach trudności czekają na nas z góry przygotowane modyfikacje, jak np. czas czy konkretne plansze. Możemy też wejść do właściwej gry i tam ustawić sobie boty według pasującej nam opcji. Jeśli chodzi o wspólną grę, to możemy ustawić, ile z czterech slotów będzie obsadzonych. Na przykład, jeśli jest nas troje, to mogą grać trzy osoby lub trójka plus bot. Trzeba jednak pamiętać, że wtedy gramy tylko drużynowo, nie zauważyłem opcji każdy na każdego. Jeśli chodzi o modyfikatory, to możemy ustawić timer na nagłą śmierć, aby podejście się nie przeciągało. Dostosowujemy też liczbę przeszkód na planszy oraz to, jakie plansze się pojawią.

Wszystko to daje ciekawy koncept, który zapewnia trochę rozrywki, choć przez krótki czas. W przypadku gry w cztery osoby na spotkaniu przy piwie było spoko przez trzy rundy, potem się znudziliśmy powtarzalnością schematu. Niby te wszystkie przeszkadzajki na planszy mają  zabawę urozmaicać, ale w rzeczywistości, dosłownie, raczej przeszkadzają. Na dodatek wprowadzają masę zamieszania i często nie widać, co się w ogóle dzieje i gdzie jest nasz kucharz. Tak więc szybkość i dzikość rozgrywki miała być atutem, ale jest nim tylko do czasu. Spróbowałem tez opcji singla, ale kompletnie mnie nie wciągnęły. Po prostu nie ma żadnego celu w ciągłym powtarzaniu tego samego schematu. Obstawiam, że tylko najbardziej zatwardziali wielbiciele automatów będą w stanie dodać tej grze więcej wartości ze względu na bazujące na kilku grach plansze. Za pełną cenę brać na pewno nie warto, za 20 PLN może już tak, jeśli wiecie, że macie znajomych do wspólnego pogrania, którym taki koncept rozgrywki może pasować. Moja ekipa na tamtym spotkaniu o wiele lepiej bawiła się przy Slice, Dice and Rice oraz nadal chcieli Timbermana.


Ocena: 5/10


Serdecznie dziękujemy Flying Tiger Entertainment
za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego gry


Producent: 612GAMES
Wydawca: Flying Tiger Entertainment
Data wydania: 25 października 2018 r.
Dystrybucja: cyfrowa
Waga: 424 MB
Cena Switch: 71,50 PLN

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *