Podsumowanie tygodnia (06.02.21)

Apex Legends! Ateliery! Suche numerki! I wiele więcej w naszym nowym cyklicznym segmencie.

Jeśli czytacie nas od kilku lat, to pewnie pamiętacie, że kiedyś poza recenzjami na naszej stronie głównej można było znaleźć regularnie wrzucane świeże wiadomości. Przez brak mocy przerobowej musieliśmy z czasem zrezygnować z newsroomu. Stwierdziłem jednak, że choć codzienne śledzenie i publikowanie nowości może być w tym momencie niewykonalne, to nic nie stoi na przeszkodzie zbieraniu najciekawszych wieści i prezentowaniu ich raz w tygodniu.

Bez zbędnego przeciągania, zapraszam was do naszego pierwszego podsumowania tygodnia!


Switch dalej sprzedaje się jak maseczki i płyn dezynfekujący

W poniedziałek miejsce miał briefing dla inwestorów, w trakcie którego Nintendo podzieliło się informacjami dotyczącymi sprzedaży swoich konsol i gier w trzecim kwartale roku fiskalnego 2020 (czyli od października do grudnia).

Co tu dużo mówić, Switch dalej jest olbrzymim sukcesem i w sezonie świątecznym Nintendo sprzedało 11.57 milionów konsol, tym samym zwiększając ogólną pulę sprzedanych Switchów do 79.87 miliona sztuk. Switch przebił już więc Nintendo 3DS (75.94 mln) i jest tylko o krok od pobicia wyniku GameBoya Advance (81.51 mln). Przez trwający FY 2020 Nintendo sprzedało ponad 24 miliony konsol i chce, aby do końca marca liczba ta wzrosła do przynajmniej 26.5 miliona.

Gry też sprzedają się wyśmienicie. Sprzedaż Mario Kart 8 Deluxe stoi teraz na poziomie 33.4 miliona sztuk, co w połączeniu ze sprzedażą wersji na WiiU (w sumie 41.86 mln) oznacza, że jest to teraz najlepiej sprzedająca się część serii w historii. Wcześniej tytuł ten należał do Mario Kart Wii (37.38 mln). Animal Crossing: New Horizon w mniej niż rok rozeszło się w 31.18 milionach sztuk i wszystko wskazuje na to, że w przeciągu paru miesięcy stanie się najlepiej sprzedającą się grą w bibliotece Switcha. The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey i Pokemon Sword/Shield razem przekroczyły granicę 20 milionów.

Jeśli chodzi tylko o tytuły wydane w minionym kwartale, to wciąż jest bardzo dobrze. Gimmickowy Mario Kart Live: Home Circuit rozszedł się w milionowym nakładzie; Pikmin 3 Deluxe jest teraz najlepiej sprzedającą się odsłoną serii; Hyrule Warriors: Age of Calamity jest najlepiej sprzedającym się Musou w historii, a dostępny tylko do końca marca Super Mario 3D All-Stars to spodziewany hit.

Poniżej znajdziecie pełną listę sprzedaży.

Mario Kart 8 Deluxe – 33.41 mln
Animal Crossing: New Horizons – 31.18 mln
Super Smash Bros. Ultimate – 22.85 mln
The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 21.45 mln
Pokemon Sword/Shield – 20.35 mln
Super Mario Odyssey – 20.23 mln
Super Mario Party – 13.82 mln
Pokemon: Let’s Go, Pikachu / Eevee – 13.00 mln
Splatoon 2 – 11.90 mln
New Super Mario Bros. U Deluxe – 9.82 mln
Luigi’s Mansion 3 – 9.13 mln
Ring Fit Adventure – 8.68 mln
Super Mario 3D All-Stars – 8.32 mln
Super Mario Maker 2 – 6.91 mln
Paper Mario: The Origami King – 3.05 mln
Hyrule Warriors: Age of Calamity – 2.84 mln (wynik poza Japonią, według sprawozdania Keoi Tecmo światowa sprzedaż stoi na poziomie 3.5 mln)
Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics – 2.62 mln
Pikmin 3 Deluxe – 1.94 mln
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition – 1.48 mln
Mario Kart Live: Home Circuit – 1.08 mln

Źródło


Apex Legends wyjdzie na Switcha w przyszłym miesiącu

A dokładnie 9 marca. Tego dnia każdy chętny będzie mógł sprawdzić czy i jak multiplayerowy shooter F2P od twórców Titanfall sprawuje się na konsoli Nintendo.

Tak jak wcześniej zapewniało Respawn Entertainment, wersja na Switcha będzie posiadać tę samą zawartość co reszta platform, a gra będzie wspierać rozgrywkę multiplatformową. Tytuł na eShopie pojawi się parę tygodni po rozpoczęciu sezonu ósmego, dlatego osoby grające na Switchu otrzymają za darmo trzydzieści poziomów przepustki sezonowej i przez dwa tygodnie od premiery będą mogły zebrać dwa razy więcej punktów doświadczenia.

A, no i jeśli niepokoiło was to, jak gra tego kalibru będzie działać na handheldzie, to pewnie uspokoi was fakt, że przy przeniesieniu gry na Switcha pomagało Panic Button – prawdziwi eksperci w dziedzinie “niemożliwych” portów.

No i skoro już jesteśmy przy EA, to reżyser Mass Effect: Legendary Edition “nie wyklucza” portu kolekcji na Switcha. Najpierw BioWare chce się jednak skupić na już potwierdzonych platformach.

Źródło


Więcej Atelierów na Switchu!

Quithe jeszcze nawet nie skończył ogrywać Atelier Ryza 2, a Gust razem z Koei Tecmo już zapowiedział nową kolekcję gier z serii. Atelier Mysterious Trilogy Deluxe Pack wyjdzie 22 kwietnia i będzie zawierać trzy gry:

  • Atelier Firis: The Alchemist and the Mysterious Journey DX
  • Atelier Sophie: The Alchemist Of The Mysterious Book DX
  • Atelier Lydie and Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings DX

Każda z gier otrzyma garść nowości, z czego najważniejszymi są zupełnie nowe rozdziały fabularne w Atelier Sophie oraz Lydie and Suelle. W Atelier Lydie and Suelle można zagrać na Switchu już od paru lat, jednak będzie to pierwsza okazja dla posiadaczy konsoli Nintendo, aby zapoznać się z Atelier Firis i Atelier Sophie.

Gry będą u nas dostępne cyfrowo, lecz azjatycka wersja pudełkowa będzie posiadać angielskie napisy, dostępna też będzie specjalna edycja kolekcjonerska. Obie wersje możecie zamówić na PlayAsia.

Recenzje Atelier Firis i Atelier Sophie w oparciu o wersje na PlayStation Vita możecie już znaleźć na naszej stronie. Kolekcja będzie także dla nas jednak okazją do nadrobienia trzeciego członu kolekcji.


Sonic dostanie serial na Netflixie…

Nazywać się będzie Sonic Prime, będzie animacją 3D, pojawi się na serwisie w 2022 roku, a za jego produkcję odpowiedzialne są SEGA (oczywiście), WildBrain Studios (Ninjago) oraz Man Of Action (Mega Man: Fully Charged). Pokazano też logo i na ten moment to tyle.

Mam nadzieję, że to nie jedyna pozycja z podtytułem “Prime”, którą zobaczymy w przyszłym roku…

Źródło


…a Zelda nie.

Chociaż były na to szanse. Kilka lat temu internet obiegła plotka, że Nintendo razem z Netflixem pracuje nad serialową adaptacją live action The Legend of Zelda. Seria miała być “Grą o Tron dla całej rodziny”. Od 2015 roku o projekcie jednak nie usłyszeliśmy nic więcej. W trakcie podcastu The Seft Times komik Adam Conover wyjaśnił czemu tak się stało.

 

Według jego wypowiedzi wyciek z 2015 roku spowodował zerwanie współpracy Japończyków z Netflixem. Przez awanturę z platformą anulowano też inne podobne projekty – w tym adaptację plastelinową StarFoxa, nad którą pracował właśnie Conover.

Szczerze powiedziawszy, nie jestem w stanie sobie wyobrazić The Legend of Zelda w wersji live action. Za to animację w stylu świetnej Castlevanii przyjąłbym z otwartymi ramionami. Może kiedyś…


Za to pierwszy odcinek anime The World Ends with You już w kwietniu.

https://youtu.be/zVHSuUg3jHY

 

Zapowiedziany kilka miesięcy temu Neo: The World Ends With You to niejedyna premiera, na którą mogą czekać fani (już) serii. Dokładnie 9 kwietnia w japońskiej telewizji wyemitowany zostanie pierwszy odcinek animowanej adaptacji gry. Kolejne epizody będą udostępniane w każdy piątek.

Powyżej możecie obejrzeć nowy trailer animacji przedstawiający utwór openingowy, a jeśli chcecie przeczytać recenzję switchowej wersji gry, zapraszamy tutaj.


SNK vs. Capcom powraca!

No dobra, może jeszcze nie z zupełnie nową grą, ale i tak mamy powód do radości. SNK ogłosiło, że SNK vs. Capcom: The Match of the Millennium – wydane oryginalnie na Neo Geo Pocket Color w 1999, otrzyma drugie życie na Switchu już 17 lutego.

Tytuł to oczywiście cross-overowa bijatyka, w której postacie z gier SNK mogą się zmierzyć z bohaterami tytułów Capcomu. W sumie 26 postaci, trzy opcje zabawy (single, tag, team) i nowy tryb SC Olympic.

Może nie jest to olbrzymia premiera, ale zawsze miło się obserwuje dystrybutorów dogadujących się ze sobą w sprawach licencyjnych. To kiedy Capcom vs. SNK 3?

Źródło


Do sieci wyciekł remster GoldenEye 007 przygotowywany na Xboxa 360

 

Remaster kultowego GoldenEye 007 wydanego na Nintendo 64 to jeden z najciekawszych anulowanych projektów w historii branży. Rare przygotowywało projekt z myślą o Xbox Live Arcade gdzieś do 2008 roku. Gdy gra była już praktycznie skończona i gotowa do wydania, między właścicielami licencji zaczęło zgrzytać, co poskutkowało jej skasowaniem.

Przez ponad dekadę fani spekulowali na temat tego, czy remaster GoldenEye’a zostanie kiedykolwiek wydany lub przynajmniej wycieknie do sieci. No i w tym tygodniu spełnił się ten drugi scenariusz. Grę bez problemu może teraz wypróbować każdy, kto ma dostęp do złamanego Xboxa 360 lub emulatora Xenia.

Czy Nintendo dogada się z Microsoftem i doczekamy się oficjalnej premiery gry na Switchu? Szanse są nikłe, ale nadzieja umiera ostatnia.


Nie liczcie na Overwatch 2 w 2021

W trakcie spotkania z inwestorami przedstawiciele Activision Blizzard wprost powiedzieli, że Overwatch 2 (oraz Diablo 4) nie wyjdzie w tym roku. Nie jest to może szczególnie szokujące, biorąc pod uwagę bardzo studzące zapały fanów słowa Jeffa Kaplana.

O samej grze powinniśmy niedługo ponownie usłyszeć. Zupełnie zdalny Blizzcon 2021 będzie miał miejsce już 19 i 20 lutego. Wydawca wspomniał też, że dalej planuje wydawać odświeżone wersje kultowych gier na nowych platformach. Remake Diablo 2? Don’t mind if I do! Oby tylko wyszedł lepiej niż Warcraft III: Reforged

Źródło


Nintendo powoli naprawia swoją infrastrukturę online

Czy widzieliście, że system sieciowy, z którego korzysta Nintendo, ma już ponad 18 lat, a Splatoon 2 posiada nieaktywną opcję sprawdzenia, czy działa na Windowsie 98? Ja też nie i wolałbym chyba, żeby tak pozostało.

Dobra wiadomość jest taka, że firma chyba sama dostrzegła problemy ze swoją infrastrukturą sieciową. System NEX, wykorzystywany przez Nintendo od jakichś dziesięciu lat, ma być stopniowo wypierany przez system NPLN.

Jakie ma to znaczenia z punktu widzenia graczy? Na razie niewielkie, gdyż Nintendo będzie się starało, aby przenosiny przebiegły płynnie. Z czasem powinno to jednak zaowocować znacznie stabilniejszą i przyjemniejszą zabawą online. Ba, każdy z nas niedawno miał okazję przetestować NPLN – pierwszą pozycją korzystającą z systemu było demo Monster Hunter: Rise.

Źródło 1
Źródło 2


Garść vitowych przecen

Na PlayStation Store pojawiło się całkiem sporo przecen. Taniej możemy kupić między innymi Darkest Dungeon (-80%), Ys Origin (-60%) czy The Swindle (-85%). Większość promocji potrwa do 11 lutego. Co prawda kupować cyfrowe gry na Vitę możemy dzisiaj tylko poprzez samą konsolę, ale oferty możecie przejrzeć tutaj.


Nowa visual novel na Vitę

 

Synergia będzie kolejną grą podejmującą tematykę cyberpunku. Twórcy chcą opowiedzieć w niej historię młodej policjantki pochłoniętej melancholijną stagnacją, która stopniowo otwiera się przed sztuczną inteligencją M.A.R.A. Gra wyszła już rok temu na PC, wersja na konsole – w tym Vitę, pojawi się w 2021.

Źródło


I bonusowy segment – polecajki YouTube’owe

Jeśli ktoś mnie zna, to wie, że jestem uzależniony od YouTube’a. Nie jest to jednak spowodowane (tylko) śmiesznymi filmikami, a głównie różnymi materiałami związanymi z rynkiem gier video. W tym segmencie będę co tydzień przybliżał wam najciekawsze materiały, na jakie się natknąłem w ciągu ostatnich kilku dni.

Final Fantasy XIII po latach

UncleMroowa opisuje wrażenia z powrotu do jednego z najbardziej dzielących jRPG-ów w historii.

Nintendo’s Talks Switch Pro Announcement Timing

Jeśli szukacie porządnego anglojęzycznego podcastu poświęconego Nintendo i grom w ogóle, kanał Nate the Hate powinien spełnić wasze oczekiwania. W najnowszym odcinku Nate i MVG omawiają sprawozdanie finansowe, o którym rozpisałem się wyżej.

Inside Supergiant Games During the Overwhelming Reaction to Hades 1.0

Szósty i ostatni odcinek dokumentu od Noclip przybliżającego produkcję mojej gry roku – Hadesa.

Hades is a roguelike for roguelike haters

No dobra, jeszcze coś o Hadesie. Polygon tłumaczy czemu grą powinny się zainteresować nawet osoby nieprzepadające za roguelike’ami.

How the Nemesis System Creates Stories

Mark Brown rozbiera na czynniki pierwsze Middle-earth: Shadow of War i analizuje jeden z najbardziej innowacyjnych systemów widzianych przez konsole zeszłej generacji. Oraz to dlaczego inni deweloperzy nie próbowali go zaimplementować we własnych grach.

Shinji Mikami: The birth of the survival horror game

Dwuczęściowy dokument w formie wywiadu poświęcony jednemu z najbardziej wpływowych twórców w branży – ojca takich gier jak Resident Evil, Dino Crisis, God Hand, Vanquish i The Evil Within.

Możesz również polubić…

4 komentarze

  1. Skorrpion pisze:

    Z innych ciekawostek, też ma to związek z N64.
    Wyciekł jakiś czas temu kod źródłowy do gry Super Mario 64 i pewnym zapaleńcom udało się grę przeportować na playstation 2.
    Ciekawe, kiedy ktoś zrobi port także na Vitę – chociaż teoretycznie można go już odpalić na emulatorze.

  2. Skorrpion pisze:

    “Podsumowanie tygodnia” chciałbym tego więcej na Waszej stronie, szczególnie rzecz jasna, interesuje mnie temat Vity – chociaż wiem, że o Vivie w tygodniach za dużo informacji nie ma. Fajnie jednak byłoby, gdybyście podawali nadchodzące tytuły na Vitę – wiem, że z cztery mają wyjść w tym roku.

    • Skorrpion pisze:

      No i nie małe zaskoczenie z tym GoldenEye. :O Fajnie, że gra wyciekła do sieci, szkoda tylko, że dopiero teraz – no ale… lepiej późno niż wcale.

    • Maniak pisze:

      Ogólnie zastanawiam się jeszcze nad kilkoma innymi cyklicznymi wpisami. Na razie staram się skupić na podsumowaniach, ale może od marca zacznie pojawiać się coś jeszcze?

      Z newsami vitowymi wiadomo, nie ma ich zbyt dużo i póki co drugi tydzień rzędu udało mi się coś znaleźć. xD

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *